Bicara lagi........

...............
Tolehlah sebentar di sini
Yang ini hati di hujung jendela pintumu...
Izinkah teduhku di sini? Atau jiwa kekar yang tega...
Mengaduk degup denai kecil kewalahan mendamba sungai deras
Seperti bukan dalam manik yang dihitung
Melepas ke alur mencari laut luas...
Izinkah baringku di sini?
Menghempas lelah memasuki dadamu
Terdengarkan resah...
Kudongak ke langit bertanyakan Jiwaku...
Mengisahkan pelupuk matanya yang lembab
Bercerita tentang gerimis
Berkeluh mereguk rindu di wajahku...
Yang Jiwaku merintih takut terlepaskan...
Nada yang mulus melontar lirih Yang katanya...
Tidurlah Hati....Jiwamu di sini....
Izinkah mimpiku di sini?
Mengeluh dalam waktu yang tidak cukup
Membujuk jiwamu menguntumkan mawar
Lepaskan pergi guyuran resah yang berontak
Biarkan mimpi ini lama berkisah...
Dalam sesaat pun tiada kuizin bayangmu menjauh....

Hatiku terasa sedih saat menanggung derita namun terkadang kesengsaraan bagiku ada hikmahnya
Begitu banyak hari yang diawali dengan kesusahan dan kesedihan namun berakhir dengan kesenangan dan kegembiraan Aku tidak merasa berat dengan kesusahan yang menimpaku kerana aku yakin akan ada jalan keluar di balik kesusahan.

Hujan Rindu
Genggamlah aku dalam mimpimu dan
engkau dalam rinduku sebelum kabut menyingkap
relakan nafas bersatu lagi......
aduhai hati..
sebenarnya engkau telah kusatukan dalam nafas sehingga
kedegup jantungku berdenyut namamu
lantas lenamu dalam hatiku..
dan aku dalam dengkur kasihmu..
selendangkan aku sutera cintamu
dan engkau dalam asmaraku
maka yang dijadikan tersimpul dalam yang menjadikan
aduhai hati..
sebenarnya lah engkau adalah pautan hati
sehingga nafas berhembus
dalam gegar gemala
pantasnya engkau berdiam dalam kalbuku
dan aku dalam hatimu..
aduhai hati..
dengarilah mutiara rinduku
menitis dendangan keramat berladung silau
barangkali telah melewati seabad
maka aku tertinggal sendirian dengan tidak menyedari..
hanya.. asyik menanti hujan berhenti..

Nilai Cinta Mu
Pernah dulu ku fikirkan Tanpa cinta tak mengapa Bila kau pergi ku rasakan Sunyinya dihati Baru kini ku tahu Nilai cintamu Ku renungi gambarmu Ku baca surat surat mu Namun pedihnya ku terasa Tanpa kau bersama Ku harap dikau pun Begitu jua Kini aku mengerti Hanya engkau pelita hati Semua yang kau korbankan Hanyalah untukku Akan tetapku kenang Kasihmu terhadap diriku Janji untuk bersama Sehidup dan semati Pernah dulu ku fikirkan Tanpa cinta tak mengapa Bila kau pergi ku rasakan Sunyinya dihati Baru kini ku tahu Nilai cintamu Ku renungi gambarmu Ku baca surat surat mu Namun pedihnya ku terasa Tanpa kau bersama Ku harap dikau pun Begitu jua Andainya kau kembali Kan ku curahkan rasa hati Akan aku buktikan Cintaku yang suci Berikan ku harapan Untuk bersamamu semula Akan aku buktikan Nilai cintaku..

Comments

  1. berikan ku harapan
    untuk bersamamu semula
    akan aku buktikan
    nilai cintaku


    he he he

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

What is Callogen?

Kait Kopiah Hakim

Sembunyikan 3 perkara.